2007. június 25. | 16:43
Igyon húgysavat! Sosem lesz Parkinson-kóros!
Egy új vizsgálat összefüggést talált a vér húgysavszintje és a Parkinson-kór között. A Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének (HSPH) kutatói megállapították, hogy a magas húgysavszint csökkenti a betegség kockázatát.

A húgysav a vér természetes összetevője, bár magas szintje köszvényhez vezet, a húgysavnak lehetséges antioxidáns hatása miatt jótékony szerepe is lehet. A Parkinson-kór egy idült, előrehaladó idegrendszeri elváltozás, amelynek jellemzője az agy dopamin termelő sejtjeinek károsodása. (A dopamin egy ingerületátvivő anyag, amely létfontosságú a központi idegrendszer működésében.)

"Ez idáig ez a legerősebb bizonyíték, hogy a húgysav véd a Parkinson-kór ellen" - mondta Marc Weisskopf vezető kutató, a HSPH Környezeti és Foglalkozási Epidemiológia adjunktusa.

A kutatók a HSPH által indított Egészség Szakértői Követéses Vizsgálatot használták kiindulópontként. A kutatásba végül több mint 18.000, nem parkinsonos férfibeteget vontak be, akiktől 1993. és 1995. között vérmintát vettek, és egészségi állapotukat nyomon követték - adja hírül a MediPress.

A kutatók azt állapították meg, hogy a magas húgysav koncentrációval bíró férfiaknál 55 százalékkal alacsonyabb a Parkinson-kór kialakulásának kockázata, mint az alacsony húgysavszint mellett. A különbséget nem magyarázza a kor és egyéb más rizikófaktorok jelenléte. Bár már két korábbi vizsgálat eredményei is felvetették a lehetséges fordított összefüggést a vér húgysavszintje és Parkinson-kór között, de csak a jelenlegi eredmények nevezhetők bizonyító értékűnek.

A szerzők feltételezése szerint a húgysav antioxidáns tulajdonsága tompíthatja az oxidatív stressz hatását, amely hozzájárul a dopamin termelő sejtek fokozatos elvesztéséhez az agyban. "Még bizonytalan, hogy a húgysav miként éri el idegsejtvédő hatását, mindazonáltal értékes védőfaktornak tekinthető" - mondta Alberto Ascerio, a kutatócsoport egyik tagja, aki jelenleg együttműködik Michael Schwarzschild mozgászavar specialistával, hogy egy klinikai vizsgálatot tervezzenek a terápiás lehetőségek felderítésére. "A megemelkedett vér húgysav megnöveli a vesekövesség kockázatát, és szív- érrendszeri mellékhatási lehetnek, ezért csak egy alaposan ellenőrzött vizsgálat segítségével bizonyítható hatásossága" - magyarázta a szakember.



 STOP
Forrás: STOP/MediPress












1/5
Kiss Pál Tamás esélyesként ül volánhoz
2/5
"Részemről már a múlté" - Debreczeni Zitát választották a lá...
3/5
Száznapos a kormány: ez történt eddig
4/5
Meztelenül fetreng a kavicságyban a gyönyörű modell
5/5
Hatalmas kihívás előtt áll a Csillag születik sztárja


Tisztogatás a Nemzetgazdasági Minisztériumban - Részletek

Ez még nem a demokrácia halála - A választással végük lehet vidéken a kis szerve...

Tanévkezdési horror - Börtönben és pszichiátrián a három diáklány

Különös döntés - Fidesz-Jobbik összeborulás a választásokon!

Összecsaptak a romák - Választási csalással vádolják Farkas Flóriánt

Bréking! Orbán Viktor feltámadt!

Ők az új magyar haderő példaképei - Orbán hátulról irányít

Szeretlek, nem akarlak bántani, írta a norvég diáklánynak kínai gyilkosa - Fotó



A Sugarbird lányok megint szaporodtak - videó!
Több százan ostromolták a Kékest bringájukkal - videó!
Hadihajók ünnepi felvonulása a Dunán - videó!
A Sziget a levegőből - videó!
Felhőszakadással búcsúzott a Szigettől az időjárás - videó!



Kedves Angelina Jolie!
Hallom, hogy jössz hozzánk, Magyarországra, lakni, mert itt forgatsz filmet. Tök jó! De azért figyelmeztetnélek egy-két dologra, hogy ne lepődj meg annyira.

Egy sör mellett
Ha meghúzod a lányom, kikaparom a szemed!
A Dumánál
Az LMP cédulái
Lapcsócsáló
Ez lenne az igazán nagy Magyarország
KultúrBúvár - heti friss
Itt van az Ősz, itt van újra....



Budapest 22 °C
9 °C




Legyen a Stop
riportere!
További részletek »


Mennyibe kerüljön 1 svájci frank?