2009. július 09. | 10:09
A görög életmód a legegészségesebb
A jó egészséghez, hosszú élethez nem elég néhány különleges élelmiszer, vitamin lelkes fogyasztása, hanem szükséges hozzá az a fajta, teljes étrend, életvitel, ami elsősorban a görög szigetvilágban még ma is létezik. Annak a nagy európai tudományos programnak az eredményeit, amiből ez a tanulság vonható le, a British Medical Journal angol orvosi hetilap közölte.

Valamennyien szeretnénk egészségesen, sokáig élni. A médiában gyakorta föllebbennek szenzációs hírek különleges gyógyitalokról, vitaminokról és táplálékkiegészítőkről, amelyek az ígéret szerint megelőznek mindenféle betegséget és növelik az életkilátásokat.

Ha az ilyen újdonságoknak hátterében tudományos bizonyítékokat keresünk, adatokat, melyek igazolják a legtöbbször borsos árú gyógytermékek által nyújtott előnyöket, általában semmi ilyet nem találunk. Ezzel szemben az európai átlagnál is hosszabb ideig, jobb egészségben élő, görög lakosság étkezését, életmódját tanulmányozó vizsgálat, most nyilvánosságra hozott eredményei igen tanulságosak.

A Görögországban ma is folyamatban lévő, EPIC betűszóval jelölt tudományos program elsődlegesen a rosszindulatú daganatok és a táplálkozás összefüggéseivel foglalkozik. A görög lakosságból olyan panaszmentes és egészséges felnőtteket vontak be a tanulmányba, akiknek étkezési szokásairól a program kezdetén részletes adatokat kértek.

Csaknem kilenc év után több mint 23.000 vizsgált személy adatait elemezték a megfelelő mediterrán étrend alapján, amely átlag napi öt alkalommal zöldség, háromszor gyümölcs és magok - dió, mandula, mogyoró - evése, kevés hús fogyasztásából, gyakori halevésből, és a férfiaknak naponta 3-5 deci bor - a hölgyeknek ennek a fele - ivásából áll.

Mint kiderült, azok a görögök, akiknek kosztja, életvitele a legjobban egyezett ezzel a mediterrán mintadiétával, lényegesen tovább éltek, mint az ettől eltérően étkezők. A kedvező hatás a számítások szerint 23,5 százalékban a borivásnak volt köszönhető, 17 százalékot jelentett a húsevés mérséklése, a többi pedig főleg a sok zöldség, gyümölcs fogyasztásának javára írható.

A vizsgálatot értékelő amerikai kutató, Teresa T. Fung hangsúlyozta: "A hosszú életre vágyóknak egyszerre sok szempontnak kell megfelelniük. Nem elég egyetlen étkezési tételt figyelembe venni vagy szedni valamiféle tablettát. A teljes étkezés, az életmód számít".



 STOP
Forrás: MTI












1/5
Kiss Pál Tamás esélyesként ül volánhoz
2/5
"Részemről már a múlté" - Debreczeni Zitát választották a lá...
3/5
Száznapos a kormány: ez történt eddig
4/5
Meztelenül fetreng a kavicságyban a gyönyörű modell
5/5
Hatalmas kihívás előtt áll a Csillag születik sztárja


Tisztogatás a Nemzetgazdasági Minisztériumban - Részletek

Ez még nem a demokrácia halála - A választással végük lehet vidéken a kis szerve...

Tanévkezdési horror - Börtönben és pszichiátrián a három diáklány

Különös döntés - Fidesz-Jobbik összeborulás a választásokon!

Összecsaptak a romák - Választási csalással vádolják Farkas Flóriánt

Bréking! Orbán Viktor feltámadt!

Ők az új magyar haderő példaképei - Orbán hátulról irányít

Szeretlek, nem akarlak bántani, írta a norvég diáklánynak kínai gyilkosa - Fotó



A Sugarbird lányok megint szaporodtak - videó!
Több százan ostromolták a Kékest bringájukkal - videó!
Hadihajók ünnepi felvonulása a Dunán - videó!
A Sziget a levegőből - videó!
Felhőszakadással búcsúzott a Szigettől az időjárás - videó!



Kedves Angelina Jolie!
Hallom, hogy jössz hozzánk, Magyarországra, lakni, mert itt forgatsz filmet. Tök jó! De azért figyelmeztetnélek egy-két dologra, hogy ne lepődj meg annyira.

Egy sör mellett
Ha meghúzod a lányom, kikaparom a szemed!
A Dumánál
Az LMP cédulái
Lapcsócsáló
Ez lenne az igazán nagy Magyarország
KultúrBúvár - heti friss
Itt van az Ősz, itt van újra....



Budapest 22 °C
9 °C




Legyen a Stop
riportere!
További részletek »


Mennyibe kerüljön 1 svájci frank?