2014. december 20. szombat | 51. HÉT | 354. NAP | 21:49 | TEOFIL, EUGÉN

Teszt: Nissan Qashqai 1.6 dCi - Városálló újratöltve

2012. szeptember 10. | 16:11
Vajon megtartotta-e oly magabiztosan reklámozott városálló képességét a Nissan sikeres crossovere az 1.6-os dízelmotorral szerelve? Tesztünkből kiderül.

A Nissan városi terepjárója nagy sikernek örvend, immár ötödik éve, hiszen egy aprócska ráncfelvarrástól eltekintve (melynek során átrajzolták a lámpáit és az első lökhárító alját) 2007 óta kapható a piacon. Bevallom őszintén, ezelőtt még csak ülni sem volt szerencsém a japán városállóban, így elődeit tekintve nincs összehasonlítási alapom, ellentétben az autóba szerelt Renault-féle 1.6-os dízelmotorral, de erről kicsit később.

Mi kell ahhoz, hogy egy termék jól fogyjon a piacon? Mindennél fontosabb talán az ár, amivel valamilyen szinten együtt mozog a minőség(érzet), ezt az egészet pedig a konkurencia hasonló produktumaihoz viszonyítva kell tálalni. Úgy tűnik, a Nissan megtalálta a tökéletes receptet a Qashqai-t illetően, hiszen nálunk is szépen fogy a crossover. Ebben nagy szerepe van a teljes mértékben reális árszabásnak, hisz egy új modellhez ötmillió (részletre akár négy és félmillió) forintért hozzáférhetünk, ami a sok extrázás ellenére sem emelkedik az alapár többszörösére (mint egy prémiumgyártó esetén).

Továbbá mi, magyarok szeretjük a nagy autókat, mert biztonságérzetet nyújtanak, továbbá háztartásonként átlagosan egy autóra telik az embereknek, de a sok helyen borzalmas minőségű utakat is csak egy emelt magasságú, ballonos kerekekkel ellátott SUV képes jól kisimítani. Ha ezek mellé jól tervezhető és nem nagy költségekkel rendelkező szervizelés társul, az ember nyugodtan hitelez be magának 5-6 millióért egy minden területen felhasználható automobilt.

Talán ezen jellemzőknek köszönheti a Qashqai sikerességét, talán nem, a lényeg, hogy a japánok (a franciákkal közösen) nem állnak le az újabb és újabb változatok, kiadások piacra bocsátásával, így fenntartva a látszatot, hogy autójuk nem öregszik. Márpedig egyáltalán nem tűnik haldoklónak a kocsi helyzete. Az általunk tesztelt Nissan Qashqai két alapvető újdonságot hozott magával, melyek teljes mértékben meggyőztek és tovább erősítették bennem azt a régóta ismert és világszerte alkalmazott mondást, miszerint addig üsd a vasat, amíg meleg.

Tehát meglovagolva a sikerességet, a Nissan mérnökei kitalálták, hogy egy kamerarendszerrel vértezik fel crossoverüket, továbbá a Renault-val kötött házasságukat kihasználva elkérik az F1-es technológiát is felhasználó (számomra még mindig érthetetlen, hogy egy négyhengeres turbódízel motornak mennyi köze lehet a kihegyezett 2.4 literes szívó V8-as benzinesekhez) 1.6-os, 130 lóerős gázolajos erőforrást, melyet először az általunk is tesztelt Renault Scénic kapott meg tavaly.

Az általam nyüstölt hétszemélyes Scénic-ben nem aratott sikert a nagy csinnadrattával bemutatott motor, amiről így utólag visszagondolva az autó méretei tehetnek. Hisz lehet beszélni arról, hogy teljesítményben már a mai kis motorok hozzák a régebbi 1.9-2.0 literesek szintjét, de ezt leginkább az emelt turbónyomással tudják elérni, ami miatt ezek az apró kereplők bizony 1500-as fordulatszám alatt nagyon halottak. Az ok, amiért felhoztam a kilenc hónappal ezelőtt tapasztaltakat, nem más, minthogy most konstatálni tudjam, ez a motor bizony a legjobb 1.6-os dízel a piacon, csupán olyan autóba kell tenni, amihez illik annak karaktere.

A teszt folytatódik! Tovább olvashatja autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon. Kattintson ide!


Forrás: STOP/Autolabor.hu   |   STOP

címkék
Nissan, crossover, SUV, turbódízel, fogyasztás, komfort, teljesítmény, lóerő, autóteszt


a rovat további hírei
Nissan Qashqai 1,2 DIG-T - Szemfényvesztő Hyundai Grand Santa Fe - Új fiú az oroszlánbarlangban Kia Soul 1,6 CRDi - Szellem a palackból Peugeot 2008 1,2 VTi - Lányos teszt lányos autóval Citroen DS3 1,2 PureTech - Hallott már Ön a gazdaságos luxusról? Jeep Renegade bemutató: Little Italy Fiat Freemont 2.0 MJet 4x4 Aut. Black Code - Láttalak már valahol?
FRISS HÍREK Több friss hír »
2014.12.20. 21:29
Madonna kitette
2014.12.20. 21:12
Rita Ora újra szingli
2014.12.20. 21:04
Átadták az új győri uszodát
2014.12.20. 20:45
Simán nyert a Szolnok
2014.12.20. 20:25
Ezt az öt számot kellett eltalálni
2014.12.20. 20:05
Olasz Anna duplázott
2014.12.20. 20:00
Gönczi: Csillával akár barátok is lehetünk
2014.12.20. 19:45
Rogán a bíróság előtt védené az V. kerületi önkormányzatot
2014.12.20. 19:25
A DK szerint ki kell vizsgálni az V. kerületi "ingatlanpanamát"
2014.12.20. 19:10
Nem emelnek vádat Kállai-Saunders András ellen
2014.12.20. 19:05
Elhunyt Magasházy István
2014.12.20. 18:45
Hosszú Katinka most két döntőben győzött
2014.12.20. 18:32
Csúszik az elfogadás
2014.12.20. 18:25
Kötelező óvoda: családi pótlék elvonásával büntetnék a hiányzást
2014.12.20. 18:05
Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyerek vendégeskedett az országházban
2014.12.20. 17:45
Állatorvosi rendelő nyílt a nagykanizsai állatmenhelyen
2014.12.20. 17:25
A Karamazov testvérektől tudhatja meg, miért élünk?
2014.12.20. 17:05
Az LMP tudni szeretné miért megy Szijjártó Moszkvába
2014.12.20. 16:45
Bukhatják az ukrán gázvásárlást az oroszok
2014.12.20. 16:25
Ezerkétszáz gyermek mehet az operaházba
2014.12.20. 16:00
Pásztor Anna: minden mozzanata elkápráztat
2014.12.20. 15:45
Azonnal meghallgatná Pintér Sándort a DK
2014.12.20. 15:25
Angyalváró ünnepséget rendeztek Böjte Csaba árváinak
2014.12.20. 15:10
Benji: azt szeretném, hogy örökké tartson!
2014.12.20. 14:42
Hobo: a blues haldoklik
2014.12.20. 14:22
Karácsony kiderül ki mennyire kiegyensúlyozott
2014.12.20. 14:17
Árván maradt Magyarország
2014.12.20. 14:01
Nyert a fradi
2014.12.20. 13:50
Alföldi Róbert: nekem ez így természetes
2014.12.20. 13:21
Egyéves az M3
TOP HÍREK
1/5
fotó, videó
CHF / HUF
261.35

címkefelhő
kövesse a STOP-ot
a facebookon