2014. április 25. péntek | 17. HÉT | 115. NAP | 08:44 | MÁRK, MÁRKUS

Élet a Vénuszon? Döbbenetes fotóval rukkolt elő egy orosz tudós

2012. január 23. | 16:55
Életet vélt felfedezni a Vénuszon az Orosz Tudományos Akadémia egyik tudósa egy harminc évvel ezelőtt készült, a bolygó felszínén landolt szonda által készített fotók elemzése közben.

Leonyid Ksanfomaliti, az Orosz Tudományos Akadémia tudósa akkor jutott a fenti következtetésre, miután alaposan megvizsgálta az 1982-ben, a szovjet Vénusz-13 szonda készítette képeket. Ksanfomaliti egy korong és egy skorpió alakú testet is felfedezni vélt, melyek láthatóan mozognak, miközben a szonda fényképezi a környezetet. "Ha elvonatkoztatunk azon elméletektől, melyek szerint nincs élet a Vénuszon, akkor az említett objektumok viselkedése arra engednek következtetni, hogy élő entitással van dolgunk - idézi a tudós szavait a Daily Mail.

Az említett orosz szonda után a Nasa berendezése is meglátogatta az esthajnalcsillagot. A Magellán névre keresztelt űreszköz sokkal részletesebb fotókat készített a felszínről, ám ezeken semmi nyoma nincs életnek. Az 1990-ben landolt szonda működésének első nyolc hónapjában radarral feltérképezte a bolygó 84 százalékát, tízszer jobb felbontással, mint a korábbi szovjet Venyera-expedíció. 1991 szeptemberéig elkészült a bolygó 98 százalékának térképe.

A Vénuszon a tudomány jelenlegi állása szerint nincs élet, a bolygó 464 fokos felszíni hőmérséklete nem túl baráti, melyet a mérgező légkör sem tesz vonzóbbá. A kutatók nem zárták ki azt, hogy a bolygón egykor, a nagyon távoli múltban létezhetett élet, de ha valaha is volt, az az üvegházhatás miatt eltűnt a felszínről.

Forrás: Pécsi STOP/Daily Mail   |   STOP

címkék
Vénusz, élet, tudós, Leonyid Ksanfomaliti

Az Y-kromoszóma öregebb, mint hitték Ha maradunk a Földön, kihalunk Meglepő felfedezés: az űrből jöhetett a bizarr, kétarcú hold hegygerince Nagy a baj: elfogynak az Everest gleccserei Műholdfelvételen a Loch Ness-i szörny? Videó! Ezt nem hitte volna az okos gazdagokról Elkeserítően megnőtt a rákos esetek száma

A várakozásainak megfelelően telt a húsvét?
Igen Nem
Fotó: playboy
Szeretnél ma két lánnyal lazítani? - Fotók 18+
Lenna és Jennifer is a kedvedre tehet...
Fotó: metart
Mutatom az utat a gyönyör felé - Fotók 18+
Aurora nem indít be forradalmat, legfeljebb csak a fantáziádat.
Fotó: femjoy
Szex az árnyékban - Fotók 18+
Carisha nem szeret a szabadban szexelni, csak nem szeret a napra menni.