2014. április 18. péntek | 16. HÉT | 108. NAP | 20:17 | ANDREA, ILMA

Élet a Vénuszon? Döbbenetes fotóval rukkolt elő egy orosz tudós

2012. január 23. | 16:55
Életet vélt felfedezni a Vénuszon az Orosz Tudományos Akadémia egyik tudósa egy harminc évvel ezelőtt készült, a bolygó felszínén landolt szonda által készített fotók elemzése közben.

Leonyid Ksanfomaliti, az Orosz Tudományos Akadémia tudósa akkor jutott a fenti következtetésre, miután alaposan megvizsgálta az 1982-ben, a szovjet Vénusz-13 szonda készítette képeket. Ksanfomaliti egy korong és egy skorpió alakú testet is felfedezni vélt, melyek láthatóan mozognak, miközben a szonda fényképezi a környezetet. "Ha elvonatkoztatunk azon elméletektől, melyek szerint nincs élet a Vénuszon, akkor az említett objektumok viselkedése arra engednek következtetni, hogy élő entitással van dolgunk - idézi a tudós szavait a Daily Mail.

Az említett orosz szonda után a Nasa berendezése is meglátogatta az esthajnalcsillagot. A Magellán névre keresztelt űreszköz sokkal részletesebb fotókat készített a felszínről, ám ezeken semmi nyoma nincs életnek. Az 1990-ben landolt szonda működésének első nyolc hónapjában radarral feltérképezte a bolygó 84 százalékát, tízszer jobb felbontással, mint a korábbi szovjet Venyera-expedíció. 1991 szeptemberéig elkészült a bolygó 98 százalékának térképe.

A Vénuszon a tudomány jelenlegi állása szerint nincs élet, a bolygó 464 fokos felszíni hőmérséklete nem túl baráti, melyet a mérgező légkör sem tesz vonzóbbá. A kutatók nem zárták ki azt, hogy a bolygón egykor, a nagyon távoli múltban létezhetett élet, de ha valaha is volt, az az üvegházhatás miatt eltűnt a felszínről.

Forrás: Pécsi STOP/Daily Mail   |   STOP

címkék
Vénusz, élet, tudós, Leonyid Ksanfomaliti

Holdba csapódott NASA szondája - nem így számolták Húsz centi hosszú és 300 millió éves a növényevők őse UFO a Jupiter mellett? Videó! Meglepő adat: kétszer akkora volt az ókori város, mint hitték? Végre magyarul is elérhető a Prezi A madarak tudják, miből építkezzenek Visszaszámlálás: napokon belül a Holdba zuhan a szonda

A Fidesz-KDNP tarol majd az EP-választáson is?
Biztosan Valószínűleg Fogalmam sincs Talán nem Biztos nem
Fotó: danni
Punci-lefety felsőfokon - Fotók 18+
Csak egy nő tudja igazán, hogy mire vágyik egy másik nő.
Fotó: hollyrandall
Tágra nyílt szeméremajkak - Fotók 18+
Spencer igazi nagypályás bombázó.
Fotó: bikiniriot
Apró bikiniből bújik ki a lány - Fotók 18+
Carli nem nagyon tudott volna ennél kisebb bikinit felvenni.