Mire jó a tőzegáfonya?
A vörös áfonya, más néven tőzegáfonya leve és a belőle készült étrendkiegészítők segítenek megelőzni a húgyúti fertőzéseket - állapították meg tajvani kutatók korábbi tanulmányok elemzésével.
Szakértők szerint a nők fele esik át életében legalább egyszer húgyúti fertőzésen, míg közel harmadánál vissza-visszatér. Ezért is fontos annak tisztázása, hogy a tőzegáfonya és a belőle készült termékek valóban segítenek-e a fájdalmas állapot megelőzésében.
A tajvani kutatók az úgynevezett metaelemzésben 13 korábbi, a vörös áfonya és a placebo hatását összehasonlító tanulmány adatait egyesítették, és tekintették át. Az átlagosan hat hónapig futó vizsgálatokba összesen 1616 embert vontak be Észak-Amerikában és Európában.
Az eredmények azt mutatták, hogy a tőzegáfonyából készült termékek valóban hatékonyak voltak a húgyúti fertőzések elleni védekezésben, különösen a nőknél, és főként a kiújuló fertőzések megelőzésében - számoltak be róla a kutatók az Archives of Internal Medicine című amerikai orvosi folyóiratban.
A szakemberek úgy vélik, hogy a vörös áfonya vagy a belőle készült étrendkiegészítők fogyasztása egyértelmű előnnyel jár a húgyúti fertőzések nagyobb kockázatának kitett csoportokban, ilyenek a várandós nők, az idős emberek és azok, akik veséje "alulműködik" - idézte a tanulmányt a HealthDay című ismeretterjesztő portál.
Forrás: MTI |
STOP
Szakértők szerint a nők fele esik át életében legalább egyszer húgyúti fertőzésen, míg közel harmadánál vissza-visszatér. Ezért is fontos annak tisztázása, hogy a tőzegáfonya és a belőle készült termékek valóban segítenek-e a fájdalmas állapot megelőzésében.
A tajvani kutatók az úgynevezett metaelemzésben 13 korábbi, a vörös áfonya és a placebo hatását összehasonlító tanulmány adatait egyesítették, és tekintették át. Az átlagosan hat hónapig futó vizsgálatokba összesen 1616 embert vontak be Észak-Amerikában és Európában.
Az eredmények azt mutatták, hogy a tőzegáfonyából készült termékek valóban hatékonyak voltak a húgyúti fertőzések elleni védekezésben, különösen a nőknél, és főként a kiújuló fertőzések megelőzésében - számoltak be róla a kutatók az Archives of Internal Medicine című amerikai orvosi folyóiratban.
A szakemberek úgy vélik, hogy a vörös áfonya vagy a belőle készült étrendkiegészítők fogyasztása egyértelmű előnnyel jár a húgyúti fertőzések nagyobb kockázatának kitett csoportokban, ilyenek a várandós nők, az idős emberek és azok, akik veséje "alulműködik" - idézte a tanulmányt a HealthDay című ismeretterjesztő portál.
Forrás: MTI |
címkék
tőzegáfonya, vörös áfonyaa rovat további hírei
A világűrből is látszik az alaszkai vulkánkitörés - fotó!
Merész következtetések egyetlen fog vizsgálatából
Kézben tartott tömegkommunikáció nélkül nincs vezérkultusz
Sokat várnak a pehelykönnyű, kisméretű gépek bevetésétől
A gyógyszer már nem használt - és akkor elővették a C-vitamint
Közel három kilométeres aszteroida jön - napok vannak csak vissza
Lezajlott egy választás Magyarországon - és íme a nyertes